måndag 22 februari 2010

Tjuvtitt

Här kommer en liten tjuvtitt på vårt nya köksgolv. Fortfarande inte klart men man kan i alla fall ana hur det kommer att se ut :o) Så skönt det ska bli när allt är över, och framförallt när all stark lukt försvunnit. Det verkligen stinker här hemma och helt ofrivilligt har man gått och blivit en färgsniffare.....huugaa... :o/ Inte konstigt att man mår lite si sådär mellan varven.

foto: Fideli & Änglarna


Här ser man vilken skillnad det blir mellan det gamla hallgolvet och det nya köksgolvet. Inte så snyggt, nä jag vet, men med tanke på att det är en hyreslägenhet så får det räcka med nytt golv i köket.

foto: Fideli & Änglarna

Ikväll blir det mini-clinik på LCR (Lunds Civila Ryttarförening). Ska bli kul med lite ny inspiration till min ridning.

Hörs & störs... :o)

Uppdatering: Hihi...såg precis att andra bilden nästan är identisk med bilden i förra inlägget. Även om de ser likadana ut så har det faktiskt hänt en hel del mer på bild nummer 2 (detta inlägget), även om det inte syns.... :o) *fniss*

2 kommentarer:

  1. Åh va fint det blir Jenny!! Hur rengör man glovet sen? Klarar det lite spill och sådär? Hmmm.... Som småbarnsmamma vill man ju veta;-) Hade tänkt måla golven av bekvämlighetsskäl men nu fick jag andra tankar...
    Kram
    Jossan

    SvaraRadera
  2. Ja du Jossan, som bonusmamma till en väldigt spillig tonåring så undrar jag faktiskt detsamma :o) Har faktiskt ingen aning om hur det ska rengöras men jag tror faktiskt att det är så enkelt som att bara svabba det som vanliga golv. Hoppas på det i alla fall. Det är ju målat 2 gånger med den vita färgen och sen 2 gånger med en överlack/olja (vet inte riktigt vad det är) och detta ska tydligen stå emot det mesta och ska vara helt ok att ha i kök. Har råkat skvätta lite vatten på det lite här och där och det har bara pärlat sig så det verkar ju som att det fungerar. Men att tappa en rödbetsburk vill jag dock inte riktigt tänka på..... Den tiden, den sorgen. "Spillisen" undrade igår om man får skäll om man råkar spilla ketchup på golvet och det enda jag kunde säga i nuläget är att; det gör man inte, that's it ;o)

    Kraam

    SvaraRadera